Herhaalservice – Apotheek Zundert – Zundert

Apotheek Zundert

Apotheek Zundert

De Welborg 5 4881 CZ Zundert Tel:(076) 5976160 Fax:(076) 5990233

Over ons

Welkom bij Apotheek Zundert.

Op onze website kunt u terecht voor informatie over geneesmiddelen en aandoeningen.

U vindt hier tevens onze contactgegevens en openingstijden, evenals de contactgegevens en openingstijden van de dienstapotheek.

Daarnaast kunt u op de website terecht voor informatie over de diverse services van en algemene informatie over Apotheek Zundert.

Maandag: 8.00 uur tot 17.30 uur
Dinsdag: 8.00 uur tot 17.30 uur
Woensdag: 8.00 uur tot 17.30 uur
Donderdag: 8.00 uur tot 17.30 uur
Vrijdag: 8.00 uur tot 17.30 uur

 

 

Herhaalservice

De Herhaalservice is een service van Apotheek Zundert en de huisartsen van Zundert om u de zorg rond uw geneesmiddelen deels uit handen te nemen. Met deze service regelen wij automatisch de levering van geneesmiddelen die u langdurig gebruikt. Makkelijker kan het niet! In deze folder leest u hier meer over.

Wat is de Herhaalservice?

Gebruikt u gedurende langere tijd geneesmiddelen waarvan u dagelijks een vaste hoeveelheid inneemt? Dan is de Herhaalservice mogelijk iets voor u. Zodra het moment waarop u nieuwe geneesmiddelen nodig heeft nadert, worden deze automatisch voor u klaargezet. De apotheker legt het verzoek om de geneesmiddelen te herhalen voor aan uw huisarts.

Wat zijn de voordelen van de Herhaalservice?

  • U hoeft geen herhaalrecept meer aan te vragen bij uw huisarts
  • U hoeft uw geneesmiddelenvoorraad niet meer bij te houden
  • U komt nooit geneesmiddelen te kort
  • U krijgt bericht als uw geneesmiddelen weer klaar staat
  • Gebruikt u meerdere geneesmiddelen, dan worden deze tegelijkertijd aangevuld

Hoe start ik de Herhaalservice?

De Herhaalservice kan op verschillende manieren gestart worden:

  • De apotheek start deze service in overleg met uw huisarts automatisch voor u op; u ontvangt dan bericht
  • De apotheek benadert u telefonisch of aan de balie
  • U kunt uzelf aanmelden door het inschrijfformulier in te vullen en in te leveren bij de apotheek

Hoe weet ik dat mijn geneesmiddelen klaarstaan?

Wanneer uw geneesmiddelen bijna op zijn, ontvangt u een e-mail met daarin de datum wanneer uw geneesmiddelen voor u klaar staan.

Om dit goed te laten verlopen is het belangrijk dat u wijzigingen doorgeeft. Het kan bijvoorbeeld zijn dat u er in de tussentijd andere geneesmiddelen bij heeft gekregen of dat de dosering van een geneesmiddel is veranderd. U blijft zelf verantwoordelijk voor het doorgeven van wijzigingen aan de apotheek.

Kan ik mijn geneesmiddelen ook ophalen zonder wachttijd of buiten openingstijden?

U kunt gebruik maken van de afhaalautomaat. Via deze automaat kunt u uw geneesmiddelen 7 dagen per week, 24 uur per dag afhalen. Om gebruik te maken van deze service, kunt u zich aanmelden via het formulier op de website of een formulier ophalen aan de balie.

Na aanmelding kunt u gebruik maken van de afhaalautomaat. Op het moment dat uw geneesmiddelen in de automaat geplaatst worden, ontvangt u een e-mail. Hierin staat de code waarmee u uw geneesmiddelen af kunt halen. Daarnaast dient u uw geboortedatum in te voeren.

Kunnen mijn geneesmiddelen ook thuis bezorgd worden?

Apotheek Zundert heeft een bezorgservice voor mensen die slecht ter been zijn of door een andere reden verhinderd zijn om de geneesmiddelen te komen ophalen. In deze gevallen bezorgt de apotheek geneesmiddelen aan huis. U dient hiervoor wel thuis zijn.

Kunnen alle soorten geneesmiddelen in de Herhaalservice?

Niet alle geneesmiddelen zijn geschikt voor de Herhaalservice van de apotheek. Zo mogen wij onder andere antidepressiva, slaapmedicatie en pijnstillers niet in de Herhaalservice plaatsen, tenzij de huisarts hier uitdrukkelijk toestemming voor geeft. Ook geneesmiddelen waarvan u geen vaste hoeveelheid per dag gebruikt kunnen niet in de Herhaalservice. Wij weten dan namelijk niet wanneer de geneesmiddelen op zijn en wij het weer voor u klaar moeten zetten.

Voor welke periode worden de geneesmiddelen geleverd?

De periode blijft gelijk aan de periode waarvoor u de geneesmiddelen nu krijgt. In het algemeen is dit voor reguliere geneesmiddelen voor maximaal 3 maanden.

Wat moet ik doen als mijn geneesmiddelen te vroeg op zijn of als ik nog voorraad heb?

Zijn uw geneesmiddelen eerder op dan verwacht of heeft u nog ruim voldoende als u een nieuw afhaal- of bezorgbericht ontvangt, neemt u dan contact op met de apotheek. Wij zorgen ervoor dat u in ieder geval niet zonder geneesmiddelen komt te zitten.

Wat als ik op vakantie ga?

Neem tijdig contact op met de apotheek als u op vakantie gaat. Wij zullen dan nagaan hoeveel geneesmiddelen u extra nodig heeft en vragen daarna een recept aan bij uw huisarts.

Zijn er kosten aan de Herhaalservice verbonden?

Voor de Herhaalservice worden geen extra kosten berekend. Uw huisarts en uw apotheek berekenen de normale tarieven.

Hoef ik dan niet meer langs de huisarts?

Voor een juist gebruik van uw geneesmiddelen is het belangrijk dat u regelmatig op controle komt bij uw huisarts. Alleen dán kan bekeken worden of de geneesmiddelen die u gebruikt nog wel goed zijn voor u. Vooral voor diabeten en mensen met hoge bloeddruk is regelmatige controle noodzakelijk. Tijdens de controles kan blijken dat aanpassing van de geneesmiddelen nodig is.

Uitwisseling van gegevens

De apotheker heeft graag inzicht in bepaalde medische gegevens zoals labwaarden. Hierdoor is een betere bewaking op uw geneesmiddelen mogelijk. Het is daarom belangrijk dat u ons toestemming geeft voor het inzien en uitwisselen van uw gegevens. Neem daarom contact op met de apotheek als u dit nog niet gedaan heeft.

In bepaalde gevallen zal uw apotheker contact opnemen met uw huisarts voor overleg (bijvoorbeeld als uw nieuwe geneesmiddelen niet samen gaan met uw andere geneesmiddelen).

Central Filling

Om efficiënter te kunnen werken, laat Apotheek Zundert een deel van de herhaalrecepten op een centrale plaats in Nederland klaarmaken (“Central Filling”). Op het etiket staat in dit geval naast ‘Apotheek Zundert’ ook de naam van de Central Filling apotheek vermeld.

Vragen of opmerkingen?

Heeft u vragen of opmerkingen over de Herhaalservice, dan kunt u contact opnemen met Apotheek Zundert op telefoonnummer (076) 597 61 60 of een e-mail sturen naar apotheekzundert@zorgmail.nl.